torsdag 15 december 2011

Torsdag fortfarande. 15 december fortfarande.

Först av allt så vill jag på förhand be alla i min omgivning om ursäkt för mitt framtida beteende. Jag kommer med all sannolikhet säga elaka saker till er, som svar på er välvilja och vänlighet. Försök att tänka på mig då, som jag var innan cancern. Innan min känslomässiga berg och dalbana drog igång. Jag menar det med säkerhet inte, utan ni råkar bara vara den som får en släng av sleven för att ni tilltalade mig vid fel tillfälle. Ni har säker inte gjort eller sagt något fel, utan det är jag som är i fel blues, eller i missmod om ni heller vill så.
Jag kommer att vara med om ett flera månaders Robinssons äventyr, där jag är den enda tävlanden och statyetten är mitt liv. Jag kommer att vara med om gifter i min kropp, strålning, brännskador, sondmatning och viktnedgång. Jag kommer nog aldrig att svälta, och jag behöver inte fixa min mat själv. Men men..
Till er som läser detta, fråga mig inte hur jag mår om ni inte vill höra, utan tyck till om vädret eller något annat istället om ni bara vill konversera.
God jul och gott nytt år är också en bra start replik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar