tisdag 20 december 2011

Tisdag strax efter åtta!

Jag gjorde min fru glad och hämtade henne på jobbet nu på morgonen. En liten uppoffring för mig, en stor gärning i sig. Men jag har fått den där rackarns huvudvärken tillbaka, den liksom äter på mig, maler min hjärna.
Granen blev ihopsatt igår, dessutom lagad. Jag påbörjade ännu ett projekt, men orkade inte att slutföra det. Jag fattar inte, vart tar kraften vägen? Varför är det så förbannat svårt att ta tag i det, och slutföra det idag? Jag ska försöka städa lite hemma, och sedan ska jag försöka att betala våra räkningar idag. Det försökte jag med i går också, men inget blev gjort. Fast jag gjorde andra saker istället, men alla saker som är av typen måste, misslyckas jag med, vart tar kraften vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar