torsdag 29 december 2011

Lära nytt, eller bjuda på sig själv?

En vis man sa en gång att, det är bättre att vara tyst och låta folk tro att man inget kan, än att öppna munnen och bevisa det. Denne vise man tyckte säker så och skapade beviset själv.
Som jag sa till unge herr P härom dagen, förståndet kommer inte med skägget, inte heller med en vildvuxen frisyr, fast det är många som hävdar detta.
Idag i mitt liv, jag kan inte tjuvstarta min behandling, jag kan inte skynda på förloppet till behandling. Jag kan inte ta en genväg eller fuska. Jag kan inte smita från behandlingen och jag har ingen plan-B. Jag har ingen kontroll över mitt liv idag. Det är snarare så att en massa människor runt om mig ser till mig och sköter planering och genomföranden. Jag måste lita på andra! Från att levt enligt principen att "själv, är bäste dräng!" till att lita på att människor i min omgivning gör sitt, det är ett svårt och jobbigt steg. JAG HAR INGEN KONTROLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar