söndag 11 december 2011

Ett quiz, en lördag, en annan dag!

Jag låg och väntade på att klockan skulle ringa, och tala om för mig att nu är det morgon. Idag ska jag röra runt i komposten, för igår när min fru bakade hittade hon kryp i det nyinköpta mjölet. Resultatet blev sex kilo mjöl på komposten! Vi kunde ha lämnat tillbaka mjölet, ja om vi sparat kvittot, och det gör man säkert fler än två dagar.
Bunkern fick besök av mig, där kokar de vatten för de stora skinkorna. Nå ja, jag nöjde mig med en java och lite ihjälslagen tid.
Det är på våren man ska se fjärilar, och då ute bland blommor och blader. Inget man ska ha i magen för en stundande resa, som dessutom inte är för än på måndag. Kvällen avslutades med sällskapsspel, Kajiskop, Olaiskop, periskop eller för den del Ko- fisk- mete, komet!
Det är kallt och halt ute, och jag kände en rädsla krypa på. Det spelar visst ingen roll, min hjärna känner av min kropps signaler och raddar upp Cancern. Jag blev tvungen att konfirmera för mig själv, att Björn Afzelius dog i lungcancer 1999 och inget annat. Jag vet rent rationellt att jag till all största säkerhet kommer att bli frisk, men varför accepterar inte min hjärna detta!
Shit happens! Jag har tagit mig en Whiskey, inte för att det hjälper utan för att det är gott, så låt nu lördagen ta slut för denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar