fredag 2 december 2011

Jag kan inte äta sånt, för det gör ont i örat då!?

Fredag är en underbar dag, och denna är inget undantag. Visst finns det lite smolk i glädjebägaren( samma sak som ubåtar i mjölken,) men i grunden är den en bra dag. Jag besökte Volvo idag för att prata med chefen, han var dock ej på plats så jag "fick nöja mig" med att prata med några arbetskamrater. Lite så där att visa att jag lever. Dessutom var jag där för att det finns förtappade själar som inte tror på Brynäs.
När jag kom hem så var jag trött och började på att bli hes, tänk vad lite man tål ibland. Jag hann med en kopp Volvokaffe i alla fall.
Ikväll sitter jag själv utan demoner eller spöken för jag vet, jag vet planen, målet och riktningen. Dessutom finns det en plan -B. Min fru är på jobbet, min dotter är tillbaka i Karlstad och min son är hemma hos sig, vi alla ser nu ljuset, jag i alla fall. Vi vet att resan dit kommer att bli krävande men det finns ett mål som idag är begripligt, det går att ta på och det är inte ouppnåeligt. Jag känner att om jag sträcker lite på mig så når jag, och det är skönt. Jag har fortfarande feber och ont runt min hals, men idag är det endast problem minior. Jag har fortfarande Cancer, men de tror sig lokaliserat modertumören, jag ska till Göteborg för operation då de ska ta mer prover och eventuellt ta bort den. Oavsett hur de lyckas med detta så kommer jag att bli tvungen att genomgå en strålbehandling. Den vägen kommer att bli den jobbiga, men det verkar som om jag kommer att slippa cellgifter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar