tisdag 27 december 2011

Det är en bra dag idag, den är helt UKEj!

Jag fick en ukelele av min son i julklapp, så nu är det upp till bevis. Jag tränar varje dag, tills jag får ont i fingertopparna. Men jag måste tillstå att det är riktigt roligt, och att man har tankarna helt på något annat. Om jag gör framsteg? det kan bara omgivningen svara på, de har i alla fall inte bett mig att sluta ännu. Fast jag har ju inte börjat att sjunga ännu, så den tiden kommer nog också.
Dagens plan är att handla, leta efter kantareller, kasta sopor. Jag vet att det finns folk som frågat mig om något som skulle inträffa i dag. Men jag kommer inte ihåg vad jag svarat, vem som frågat, eller vad som efterfrågats.
Jag måste dock säga som Tom Sawyer i Mark Twains ,Huckleberry Finn's äventyr, Ryktena om min död är överdrivna. Min död är inte ens nära förestående, jag har cancer i halsen och kommer att behandlas under våren. Jag kommer tillbaka till Volvo i närtid, dock inte före april vilket jag hoppats, mest beroende på konvalecensen kommer att ta lite längre tid än jag önskar, enligt uppgift från läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar