söndag 18 december 2011

Det är inte kappans fel att vinden vänder!

Leveransdatum för min medicinska prognos är enligt prognos torsdag den 22/12-2011. Kan dom inte bara skicka ett SMS, så man slipper åka ner till Göteborg för att vänta i fem timmar på att få prognosen. Kan man inte bara lösa det med en MMS fil eller via nätet, jag har kamera. Det är märkligt, jag försöker att tänka som min bror sa häromdagen, -- Om man inte träffar några läkare som säger att du är sjuk, ja då är du ju frisk! Ända tills du är så sjuk att du inte behöver en läkare för att inse att du är sjuk. Då behöver man ingen läkare till något annat än att skriva ut mediciner eller remisser. 
Så jag är frisk, förutom att jag har cancer, och om jag håller för öronen när de levererar prognosen så blir jag inte sjukare, eller?!
Jag fyllde i " Det vita arkivet" idag. Men jag ska inte dö, oh nej. Det var inte för dödsångest eller något sådan som gjorde att jag just idag fyllde i detta papper. Jag fyllde i detta för att mina anhöriga ska veta hur jag vill ha det när jag dött. Det är för att de ska slippa fundera, resonera, plågas eller känna skuld för att de inte riktigt vet vad jag tyckte om olika saker. Ponera(betyder anta/förutsätt/tänka sig), Jag och min hustru bor själva, vi beslutar oss för att ha skilda sovrum då vi har hamnat i grubblerier. Sedan dör en av oss eller båda, då ska barnen, som inte bott hemma på lång tid gissa sig till om hur det var vi ville. Eller om den ene dör, då ska den andre försöka att lösa grubblerierna och säga vilka tankar denne hade senast, och kanske komma i konflikt med barnen som hävdar annat. Eller om man är ensamstående utan hemmavarande barn, då ska dessa försöka fixa fram alla försäkringar, konton, bokföringar, leasingkontrakt med mera. Sedan ska de via advokater och skattemyndigheter lista ut om de har extra syskon. Så via "Det vita arkivet" har jag löst allt detta, och tycker nog att fler borde tänka på sina efterlevande och göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar