fredag 23 december 2011

Dagen före doppardagen!

Vilken jul det kommer att bli, med goda förutsättningar för flera lika bra. Vilket ny år, med goda förutsättningar på fler goda år. Jag har ett gott liv bakom mig och jag har fått klart för mig att förutsättningarna för en bra fortsättning finns. Så min plan är att försöka att uppnå följande:
* Klara strålbehandlingen!
* Klara cellgifterna!
* Träna upp min kondis, igen!
* Bli frisk!
* Börja jobba!
* Fylla 65! ( Tänkte först skriva Fylla 80, men kom ihåg vilka partyn vi hade då, och att det säkert skulle misstolkas!)
Som säkert någon noterat så handlar mina mål endast om mig, då min fru och mina barn inte konkurrerar med min sjukdom, utan är mitt stöd i min kamp. Om någon av dessa skulle bli sjuka, tar de snabbt plats nummer ett på min lista.
Hemvärnet och Volvo då?
Många av mina kamrater på Volvo och inom Hemvärnet sänder ofta sina tankar och små hurra rop, vilket jag är innerligt tacksam för, jag verkligen känner era tankar, och ert stöd. Dessa små ryggdunkar gör att man orkar gå vidare. De närmaste tio veckorna kommer att vara kritiska för mig, sedan är det konvalescens i ytterligare en tid. Jag har ännu inte börjat med kampen "KmC"(Kampen mot Cancern), utan står endast på uppvärmningsbanan. Men till skillnad från i förrgår är att jag står på innerplan och värmer upp, istället för att irra omkring på anläggningen utan att veta vad som förväntas av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar