söndag 4 december 2011

Söndag är vilodag, men lärandet vilar aldrig!

Liten reflektion. Det är så kallad svartis på gatorna. Detta är ett fenomen som dyker upp då underkylt regn träffar gator som är nollgradiga eller minusgradiga och det är snöfritt!
Rasistiskt, ja om du vill det. Men jag vill gärna höra din förklaring till att det är rasistiskt. För mig veterligen så drabbar isen och halkan alla som är ute i trafiken.
Idag har det ringt en försäljare som talade om för mig att VIASAT vill ha tillbaka mig som kund! Tänk vad jag blev glad, så jag frågade hur mycket billigare för samma kanalutbud skulle det bli, ja menar bara att de behöver ju först lösa mitt kontrakt med BOXER och sedan ge mig ett större utbud för samma pengar, eller ännu bättre, mindre pengar. Försäljaren sa då att de inte kunde lösa mig från BOXER men att de kunde ge mig ett rabatterat pris, och en ny parabol med gratis uppsättning. Då jag då tyckte att om de ger mig gratis VIASAT med alla kanaler och en ny parabol tills BOXER avtalet gått ut, så lovade jag att teckna mig för VIASAT. Då hade både VIASAT och jag vunnit på dealen. Så intresserad av att få mig som kund var dock inte VIASAT. Så jag hänger med BOXER ett tag till.
Märkligt att, varje gång jag sväljer ned något på vänster sida, då gör det ont i örat.
En dag kvar på penicillin, sedan är den kuren över, fast jag är fortfarande svullen på vänster sida av halsen. Nu tror jag att detta har med besöket i Götet att göra, för de var rätt så hårdhänta, fast man kan ju inte direkt säga till dem när de letar efter modertumören genom att klämma och känna där de tror, enligt röntgen, den ska vara. Tänk om de missar den bara för att jag tycker att det gör lite ont. Det går ju över, men missar de tumören......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar