tisdag 6 december 2011

Måndag, vetskap!

Idag fick jag ett telefonsamtal från Götet, där de talade om för mig att nästa måndag skall jag läggas in. Energi i rörelse! Sedan ringde chefen, det var en glad överraskning för på mina över 30 år på firman ringer en chef till mig  för att han vill veta hur jag mår, inte för att tala om att jag ska jobba över.
Sedan ringde de från vårdcentralen och samtidigt som jag pratade med dem så ringde mobilen, det var från KSS. Allt låste sig, jag mästaren i kaos fick panik, och avslutade snabbt två viktiga samtal genom att jag bara kopplade bort det ena, och snabbade på det andra med ett ja ja, det fixar sig nog. Sedan satte jag mig ner i soffan med en puls på säker 180 och skakande händer, funderande på vad jag gjort. Efter en timme så ringde de upp mig igen fast inte båda samtidigt, och så klarade vi ut deras ärenden, utan panik. Jag tror nog att jag inte mår riktigt så bra som jag tror. Eller som min fantastiska fru säger: Du har fått reda på att du har cancer, blivit opererad två gånger på mindre än en månad. Till det har du precis klarat av en infektion och ett antal större undersökningar! Visst kan du tycka att du borde orka, men faktum är att du är inte riktigt frisk ännu! Acceptera detta och ta det lugnt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar