måndag 12 december 2011

Att göra Götet en måndag!

Måndag, tåget ner till Göteborg gick på ett nafs, plopp så var man där. Sedan skulle man ta taxi från stationen till Sahlgrenska det tog låång tid. För det brann i en fabrik som tillverkade båtar. Röken låg tydligen tjock över E20 så trafiken blev omdirigerad och bildade trafikstockning i Göteborg. Efter blivit inskriven och omhändertagen av personalen tog de en del prover och lite annat, sedan på eftermiddagen så landade jag på avdelning 125.
Jag fick träffa en läkare som talade om för mig att jag kommer inte att få några svar denna vecka heller, utan tidigast nästa torsdag på den cancerkonferensen som blir då. Hon talade om att det finns en plan, men först måste de bli klara över exakt vilken typ av cancer det är, helst vill de vara säkra på att det är modertumören jag har i halsen, annars så blir det mycket jobbigare. Så imorgon blir det prover i halsen ( jo jag blir sövd!) sedan blir det väntan i en vecka till. Tills de har bestämt sig för hur de ska göra, därefter tar det två till tre veckor innan behandlingen kommer i gång. Det är tungt att vänta, och vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar