tisdag 31 januari 2012

fyra liter vätska och en liter gift! Skål tame fan!

Jag har varit på strålbehandlingen, det var bildtagning samtidigt,  nå det var ju inte direkt så att de kom i silversurfardräkt vid strålningen. Den är lite mer sofistikerad än så, så de kom in med en stor sten från Tjernobyl inbakad i ett blyhölje med ett hål i. Ur detta hål kunde man se skimret från kryptoniten och de satte dit ett sugrör från Mc Donalds så att strålningen gick att rikta. Efter detta äventyr som skulle få Stålmannen/Superman att bli grön likt Gröna Lyktan/The Lantern, av avund. Så där låg jag på en plåtsäng och de plockade fram Instamatic Kompakt med X-cub Curié. De tog sina bilder gav mig en dos med strålning och sa,- Mikael, du var nog väldigt trött när du kom, för du snarkade så vi hörde det ut till kontrollrummet.
Märkligt, jag kunde svurit på att jag såg stenen och kameran. Men ibland så vet jag inte om jag sover/drömmer i vaket tillstånd eller om jag är vaken. Jag är hela tiden tvungen att kontrollera mina egna tankar, bara så att jag vet om jag är vaken eller sovande. Sedan gick jag iväg för att förgifta min kropp. Cytostatika är en giftbehandling som gör att man mår väldigt dåligt, så trots att jag får medel mot illamående så kan jag lova att man känner av detta. När man sedan får dos två av koksaltet så får man även vätskedrivande, vilket gör, hur ska man skriva, är det inkomster och man ställer sig vid en klädaffär med REA, ja då blir det även utgifter.
Pannkaka är gott, kaffe är gott, och ihop så är det fantastiskt. Tills i dag, det smakar inget alls! Ann-Britt som har hand om mig fixade så att hennes kollegor skulle klara av att fixa bytet medan hon var i väg och åt, men precis om på andra ställen, varför ska man hjälpa en kollega? Det kan ju vara kul att se de våndas när de kommer tillbaka.
Jag ska inte vara orättvis, Claes kom med en kopp kaffe och fixade allt innan Ann-Britt kom tillbaka. Jag har nu nästan två timmar kvar här, sedan ska jag äta och iväg på nästa strålbehandling. Det blir en lång dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar