lördag 7 januari 2012

Vart tog gårdagen vägen?

Igår gjorde jag något, jag kommer inte ihåg vad bara. Lite märkligt med tanke på att det är 24 timmar som jag har svårt att komma ihåg. Jo att jag har sovit sex timmar kan jag nog slå fast, det gör 18 timmar utan riktigt mönster. Jag spelade på min uke i en timme, och pratade med min syster i en och en halv timme. Men fortfarande har jag 15 och ½ timme utan minne. Vi tittade på film, Alice i underlandet med Jonny Depp i 2 och ½ timme. Då är det 13 timmar kvar. Ett drygt halvt dygn utan tidskontroll. Jo, jag har tittat på filmsnuttar från Grythyttan och Hellefors i fyra timmar, och jag var ute och gick i en timme, samt att jag pratat med min hustru och dotter med pojkvän i säkert fyra timmar och varit på toaletten samt duschat i sammanlagt i minst en timme. Det gör att jag har 3 timmar utan kontroll. Tre timmar som tydligen inte var viktiga nog för mig att komma ihåg.
Märkligt, för jag känner ju att jag vill komma ihåg, att jag vill vara medveten om mitt liv. Jag vill vara 100% medveten och ha 100% kontroll, och ändå. Jag är som alla andra, jag är i nuet utan att tänka på det mer än just då. Skrämmande med tanke på att jag borde vara mer intresserad av mitt liv just nu. Nåja, på måndag bär det iväg till Sahlgrenska igen, samma spel med nya givar. Klockan går och springare G1 till H3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar