måndag 9 januari 2012

Sahlgrenska tur och retur!

Jag hoppades på mer, förväntade mig mycket, och det blev en fingertutt! Resa ner till götet, få en blöt duk över huvudet som kändes som om den skulle strypa mig när den stelnade. En röntgen på 5 minuter efter en timmes väntan, sedan ett klockslag och en påminnelse om när det blir strålning och cellgifter. Riktigt uppmuntrande.
På hemvägen åkte vi via Vänersborg där vi hälsade på min far, det var kul men, om man ska åka E45:an förbi Lilla Edet, så kör genom orten, annars blir man stående och får vänta i 10 - 15 minuter vid något jäkla bygge, just utanför Lilla Edet.
Snö, det snöade hela vägen till Vänersborg, där vi fikade och sedan åkte vidare hem, i snöväder.
Till kvällsmat blev det en kombo, Lunch/middag/kvällsmål vilket var samma sak som Mc Donalds.
Så hur ser det ut nu? Pappersarbete som måste genomföras sedan börjar det, 1 mars ska strålningen och cellgiftskuren vara klar. Sedan börjar återtåget, vägen tillbaka, med allt vad detta innebär. Kanske inget, kanske ett hästjobb. Detta vet man inte för än den 1 mars, månaden då våren kommer till Skövde, i alla fall för mig. 2012, året jag blir 53 varav jag jobbat på Volvo i 32 år, jag och min hustru varit gifta i 28 år, förlovade i 33 år, och tillsammans i 35 år, som jag hoppas blir minst lika många till! (inte på Volvo, för det får jag inte!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar