onsdag 18 januari 2012

Nervöst skitnödig!

Egentligen vet jag inte hur man förklarar detta nya uttryck, nervöst skitnödig! Mer än jag är så nervös över måndagen, att varje gång jag tänker på det, bullrar magen till och jag känner ett behov att besöka en toalett. Det kan ju varit något jag ätit också.
Jag har under gårdagen inte gjort något vettigt, förutom att städat toaletten. Jag provade att använda en blandning av Super 10 och Listerine, med tanke på mina goda erfarenheter av att använda Listerine som rengörning av ugnen. Det blev rent och luktar friskt, men jag rekommenderar att göra detta som ett lördagskvällsnöje, istället för att ta en grogg. Det kan ju bli ett annorlunda party, chips och Listerine i sprayflaska inne på toaletten. Ta med egen smak!
I en värld där man ofta ser elände, får man funderingar på vad vi vill egentligen. Är det för att man tycker att det är skoj vi låter människor lida. Eller är det bara så att vi inte förstår bättre. Det kanske är så enkelt att det är Ockhams Rakkniv som gäller, men vi har för mycket samvete för att klara av det Hitler gav sig på. Så vi väljer en annan metod. Vi låter stora delar av världen svälta ihjäl eller dö av törst och sjukdomar, sedan kan vi säga att precis som Hitlershantlangare, vi har inget gjort, vi lydde bara order. Men jag är oskyldig, jag har skänkt pengar till röda korset, till läkare utan gränser, till Radiohjälpen, till svält katastrofen på Haiti eller vad jag nu har gjort. Vi köper oss avlatsbrev för att döva våra samveten, men innerst inne vet vi nog att det borde lösas på ett annat sätt. Men vi ska inte tvinga andra nationer och folk till att bli som oss. Nej, det är väl inte riktigt meningen, men vi kan se till att de kommer att kunna läsa och skriva, så att de kan skapa sin egen medvetandegrad.
Vad har då detta med min cancer att göra? Jo jag tror att man borde se till att Staten ska ta hand om dessa problem, och att istället för att lägga miljarder på en tunnel genom Hallandsåsen (12 miljarder per mil), Västlänken och Citybanan. Vi väljer politiker för att de ska se till att vi invånare får det bästa möjliga per skattekrona. Ja men se till och lös energiproblemet med forskning, ta pengarna ifrån Västlänken(20 miljarder per mil) och Citybanan( 22 miljarder per mil), se till att lös cancerns gåta så att den går att bota helt! Se till att länder med vattenbrist får utrustning som skapar vatten till dem! Lös problemen, det är därför de har fått jobbet, så att jag ska slippa! Jädra lat oxar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar