lördag 28 januari 2012

Lördag efter första veckan.

Mycket har lugnat ner sig men, jag är snurrig i huvudet som om man skulle haft en åtta innanför västen hela dagen. Men det är nog som min fru Lena sa, blodtrycket är nog det stora spöket när det gäller det snurret. Annars så har jag med hjälp av vår son börjat att spela in VHS band till hårddisk, för att sedan( när man nu kommer att orka med detta ) redigera och lägga på DVD. Ungefär som om jag inte har en massa sådana här jobb redan liggande på kö. Ulf och Annica, Ronny och Fredrik, jag är ledsen, jag har väldiga samvetskval för att jag inte gjort det jag lovat er, men jag orkar inte lägga de timmar som behövs på detta just nu. För jag lämnar inte ifrån mig ett dåligt arbete, även om jag inte klarar av att slutföra det just nu. Trots allt, mitt liv går just nu före era bilder. Eftersom jag är sådan att jag gillar att fota, så det gör jag även nu fast jag är sjuk och inte mår så rackarns bra. Bilder tar jag och texter skriver jag, ibland mer och ibland mindre men helt säker är att så länge jag lever producerar jag. Jag och min uke har provat något nytt, nämligen att ha en uke på mobilen. Detta är inte så lätt som man skulle önska då bandbredden och avståndet mellan strängarna känns fel. Men musik är ändock musik.
Trött i munnen, trött tunga (låter som en dåligt tillagad maträtt) och ömt gomsegel. Vatten som inte smakar annat än kallt. Kaffe som bara smakar varmt. En middag som bara smakade gott, för det var ju jag som lagade den. (Eget beröm luktar illa, enligt Jante lagen) Det blev lite för hett då jag glömde mig, och lade på av vår egna Spanska peppar.
Jag har varit ute och gått i en dryg timme idag. Under ett tag på denna promenad så funderade jag på att ringa efter en taxi för att ta mig hem, så slut kände jag mig. Fast just i kväll när jag skriver detta så är det rätt så lugnt, har lite ont i magen, huvudvärk, yr och allt annat jag tidigare beskrivit. Men förutom det så mår jag bra! Jag känner mig lite som Nils Poppe, ibland bara för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar