lördag 21 januari 2012

Jag hoppade över fredagen!

Fredagsmys, god mat, gott vin, godis och ett gott sällskap bestående av en vacker kvinna som råkar vara min fru. Det är helt underbart med en sådan kväll. Och sådan var min fredag, ekivoka tankar undanbedes då jag åt för mycket och mådde illa.
Lördag, en underbar förmiddag med ett underbart väder. En skön promenad på Billingen i en underbar natur. Frosten gjorde alla grenar på träden vita som om de vore bestrukna av pudersocker och glasyr. Ett väder som övergick till ett vackert snöande med lite vind från väster. Sedan kom snöeländet i form av mer snö, så man blir tvungen att skotta och dessutom har det blivit plusgrader. Tung, blöt, snö är lika med trötta armar och ond rygg, men imorgon när man vaknar, pigg som en mört så har man skön träningsvärk, som talar om att man borde träna mer.
Träna, jag får dåligt samvete för att jag följt läkarordination, vila och gå upp några kilo i vikt. Hela vårens slit, hela semesterns slit, och hela höstens slit, allt är lagt på hyllan för att jag måste ta det lugnt. Koncentrera mig på det viktigaste av allt, att bli frisk. Om ett år ungefär kan jag börja om igen och då är målet att minska midjemåttet tio centimeter och att öka min muskelmassa med minst tjugo procent. Fast jag vet ju inte, jag kanske inte behöver bry mig om midjemåttet, men muskelmassan och konditionen ska i alla fall förbättras då.
Sedan hoppas jag att min sångrös har blivit så stabil och vacker att jag slipper hot från omgivningen, tränar jag lika mycket på min uke då som nu, då kan det kanske bli en konsert på fejjan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar