torsdag 19 januari 2012

Jag har något i ögat! Kan det vara en bjälke?

Hela denna dag har jag haft tryck i halsen, ett tryck som gör att jag hostar. Jag är inte svullen, jag har inte ont och är inte förkyld. Men det är något i min hals som gör att jag hostar. Idag onsdag, det innebär att om fem dagar börjar min behandling eller mitt andra äventyr i denna serie. Tänk att det är så svårt att sova, att jag till och med har svårt att vila på dagen. För det är så jobbigt att vakna med hjärtklappning och att man nästan hyperventilerar. Man vaknar och känner en syrebrist så att man nästan försöker att andas in allt syre i rummet, med ett andetag. Jag försöker att göra saker, bara för att jag "måste" sysselsätta min hjärna. Så idag har jag mätt höjden på höghusen från vårt köksfönster, jag har beräknat hastigheten på trafiken genom att klocka bilarna som passerar på gatan. Och jag har försökt att beräknat molnhöjden genom att titta på belysningen vid sopförbränningsstationen.
Jag var och handlade för veckan ute på Elins i kväll, dessutom köpte jag mig en elektrisk rakapparat, inte för att jag gillar sådana utan för att Sahlgrenska rekommenderar detta för att det skadar huden minst. Och jag behöver tydligen skona min hud mycket i skäggområdet, för det är där jag kommer att få de yttre brännskadorna vid strålningen. Så jag tar det lugnt med detta, och skaffat mig en apparat.
Jag provade att sjunga när jag spelade på min Uke idag. När jag drog balladen om Fredrik Åkare för fjärde gången ringde det på dörren, så jag gick och öppnade. Utanför stod det tre katter, varav den ene som var gul, och tydligen talesman för katterna i området, sa:- Endera släpper du ut katten du pinar, annars kommer vi att se till att alla katter på Östermalm kommer att stå utan för ditt sovrumsfönster och jama hela natten. Är det så att du tränar på fiol, då tycker vi att du ska göra detta utan stråke, för du är en skam för alla nybörjare på fiol! Då jag förklarade för katterna att jag bara spelade på min Uke och sjöng lite, då sa den store gule att - Vänta du till i mars! Då ska du få igen för skönsång! Att du spelar på din Uke och jammar lite kan vi köpa, men je fabian i att "kraxa"! Till och med kråkorna tycker att det låter för jäkligt!
Så ikväll spelade jag Hum hum från humlegården fast det blev bara hum hum!
Jag har varit medlem i FVRF i 40-år i år, fantastiskt att jag varit medlem så länge. Undrar hur länge jag varit medlem i Hemvärnet? Jag har för mig att jag gick med i slutet på 80-talet. Ännu en uppgift att kontrollera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar