tisdag 17 januari 2012

Måndagen som gick!

Det är alltid roligt att hälsa på jobbet. Fast man vet att jag kommer att dröja innan jag är tillbaka, fick jag försäkring om att jag kommer följa Svänghjul till det nya. Det är ju roligt, nya lärdomar, gamla produkter. Jag kommer att bli tvungen att lära mig ett modernare styrsystem, inte helt fel. Finns det studie material i det nyaste Siemens på nätet tro? bara så att man kan kolla lite på det.
Papper, alla dessa papper. Tänk om det funnits lite samordning mellan försäkringsbolagen, och om de godkände papper som myndigheterna anser är ok. Nej då! Varför göra något enkelt, då kan jag ju få ut alla pengar jag har rätt till utan krångel, det är ju inte meningen! Tesen att man måste vara frisk för att vara sjuk stämmer igen.
På måndag, dagen D för mig, ska jag till Sahlgrenska för strålning, och sedan är det lika för resten av veckan, ja resten av månaden. Problem som uppstår, hur tar jag mig till Sahlgrenska? Hur löser jag de övernattningar som behövs? Vart får jag tag på mat? Är det jag som ska betala all mat? Är det jag som ska betala hotell? Är det jag som ska betala resorna?
Buss= Ronden som går ner till Göteborg, ja om jag får tider på Sahlgrenska som passar! Tåg, ett osäkert kort, det är ju snö ute! Taxi, endast i undantagsfall enligt reseansvarig! Egen bil, kul men hur gör man om man blir för dålig nån gång för att köra?
Övernattning behövs mellan måndag - tisdag och onsdag. Varför då? Jag strålas på eftermiddagen måndag, morgonen och eftermiddagen tisdag, däremellan ska jag ha cellgifter i fem timmar. Sedan strålas jag på morgonen onsdag. För att jag inte ska bli tvungen att gå upp samtidigt jag går och lägger mig för att ta mig till Göteborg är övernattning ett måste. Sedan är det strålning torsdag och fredag förmiddag, tror jag. Men Orsa kompani lovar inget bestämt!
Tydligen ska man spara alla kvitton och sända in dem till reseenheten, vilket gör att man är tvungen att ligga ute med pengarna. Vad annat kan man säga än, Det ordnar sig med begravningen, bara kärringen blir död!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar