tisdag 3 januari 2012

Listerine det nya undret!

Jag är skeptiker, men om någon lägger fram bevis som låter övertygande, ja då faller jag. Under dagen har min värld åter igen ruckats. Listerine, fiskoljor och vitaminer är det jag måste fundera lite till på. I morse så såg jag på tv och en läkare talade om att visst finns det dokumenterad effekt på OMEGA-3 och liknande ämnen. Den kallas Placebo effekten och är en positiv inverkan på kroppen bara för att man tror på ett ämne. Vitaminer behövs absolut, men inte i så stora mängder för kroppen kan inte ta emot och fånga upp allt. Utan det mesta rinner ut med urinen.Samma sak med alla mineraler. Men visst finns det brister i balansen hos människor, men inte så mycket som folk tror. Nåja, som den gode doktorn sa, vill folk lägga pengar på detta och de känner sig friskare, ja då är det väl bra. För det skadar ju inte i måttliga mängder.
Listerine, ett ämne som man har i munnen för att bättra sitt tandskydd. Detta sa han att jag måste sluta med för det förstör slemhinnorna och innehåller för lite flour!! Listerine skapades 1895 för att göra ren kirurgiska verktyg med, det har används till golvrengörning och att bota gonorre! Så man kan ju börja att tvivla. Nå, jag provade att göra ren vår ugn med detta och detta fungerade väldigt bra, faktiskt över förväntan! Så om ni har fastbränt fett eller liknande, låt det kallna och töm på en skvätt listerine, ta sedan en svamp utan slipmedel och gör rent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar