lördag 26 november 2011

Penicillin kur, Voj voj!

Natten som passerade hade jag feber, värk i kroppen så där som när man har en riktig flunsa. Till och med fotsulorna värkte. Värken i halsen är väl ok, den går att stå ut med, men febern som svänger så att man inte vet var man är det är mycket jobbigare. Så på förmiddagen åkte vi ut till KSS och fick penicillin och alvedon. Har ni någonsin funderat på hur stora alvedon är, penicillinet de är ännu större och man bör svälja dem hela. Det kändes som att svälja en tennisboll för de krossar man inte som man gör med alvedonet. Svullen hals, svullen tunga och svälja en jordglob, det är svårt.
Sedan att se min anhöriga, deras blanka ögon, deras undrande och frågande blickar gör inte det lättare. Jag har det jobbigt jovisst men jag känner med min fru och mina barn också. De lider med mig, och jag med dem. Jag önskar verkligen att detta ginge göras på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar