onsdag 23 november 2011

onsdag, grötonsdag, mitt i veckan dagen och dagen före torsdag.

Mina händer är för stora. För första gången i mitt liv kommer jag att bli tvungen att lämna in min bil för att byta en lampa. Jag kan bara inte få in min hand där det är tänkt att man ska stoppa in den för att byta parkeringsljuset. Jag har kollat i instruktionsboken, den gav inga ledtrådar. Jag har provat från olika håll men min hand är för stor. Jag känner kontakten men kan inte nå den. Den sitter bara för långt in och i ett för trångt utrymme. Synd för en så bra bil, ett klart minus.
Ikväll är det pepparkaksbak, så som traditionen bjuder. Veckan innan första advent ska det bakas pepparkakor. Jag tycker att det är trevligt och är glad för att det inte är knäck, för knäck brukar alltid resultera i brännskador av varierande valör. Sedan blir det nygräddade pepparkakor, glögg eller kall mjölk! Men först midddag i form av Wok!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar