torsdag 17 november 2011

Någon försöker att stjäla mitt liv!

06.30 den 17/11 2011. God morgon torsdag, du store läromästare. Vad nytt kan du visa mig idag?
Så startar jag mina dagar, alltid. Vad nytt kan jag lära mig idag. Igår var den stora lärdomen att även jag är en dödlig människa, jag hoppas att denna dag ger min odödlighet tillbaka. Eller i alla fall något som inte är lika brutalt, något som ger mig mitt liv tillbaka. Hoppas, jag hoppas!
Vilka märkliga tankar man får då man inte vet säkert vilken typ av cancer man har. Jag har haft och har mycket huvudvärk, är det cancer eller bara att glasögonen klämmer. Eller är det för att jag slog i köksluckan när jag reste mig upp? Men risken finns att det är cancer. Jag har ju ont i ryggen igen, och har haft det under en längre tid, men det kan väl vara cancer. Eller också är det för att jag har lyft och vridit, eller så är det mitt jobb som slitit ut mig, men risken finns att det är cancer. Och magen, den som har krånglat så länge, det kan väl vara cancer! Ja det kan vara cancer eller så är det felaktiga matvanor. eller att jag har andra problem, eller att jag inte tål någon medicin typ treo eller så.  Men visst, det kan vara cancer. Min hjärna försöker att hitta cancern i min kropp, för ovissheten är förbannat jobbig. Hjärnspöken är mer nerbrytande än sjukdom just nu, och egentligen så kommer nog värken av ovissheten om man ska vara lite krasst analytisk.
Vem är du, du som tagit dig rätten att stjäla mitt liv? Ge mig det tillbaka!! <http://youtu.be/x4cBXemQxk8>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar