tisdag 22 november 2011

Den bortglömda dagen!

Tisdag, dagen gud glömde, bara för att i efterhand lägga dit för att veckan skulle få sju dagar. Annars skulle skapelseberättelsen inte stämma! Frukost, läsa tidningen och fundera på vad vill jag med denna dag, ska jag göra något med den eller ska jag bara låta den passera? Oavsett, idag ska jag lära mig något nytt, även om det är litet och oansenligt så ska jag lära mig något nytt. Under alla mina dagar så ska jag lära mig något nytt. För även om jag ibland tycker att det där var väl inget, så eftersom jag inte visste om det eller hade "glömt det", så där snyggt för att smita undan att jag inte visste, just då. Det var något nytt som man lärde sig.
Så, tisdag du store läromästare, vad nytt har du att visa mig idag? Vad kan jag lära mig av dig denna vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar