tisdag 29 november 2011

Men vilken dag är det i dag då?

När jag satte mig för att skriva kunde jag inte komma på vilken dag det är idag, det har säker med att man bara  sover, dricker nyponsoppa, sover, äter lite Alvedon, pratar lite sover lite och så vidare.  Men när jag satt och funderade på vad har jag gjort idag, mer än det tidigare nämnda, så har jag pratat med en människa som fick mig att tänka strukturellt och planmässigt. Imorgon gör jag ingenting, ingenting. På torsdag ser jag, mig omkring, mig omkring. Till götet då jag mig vankar, ställer mig på en planka och väntar pååå...... Vilket resultat de levererar då!!! Cancerkonferensen där jag är utställningsföremålet, ett av dem i alla fall. Det är där Expertisen gör sin bedömning och levererar Sjukdom, förlopp och en behandlingsplan. Jepp, så är det sagt och så får det bli. Eller så kommer de fram till att mer prover och undersökningar måste göras för att kunna leverera. Lite grann som hantverkare, har lite fullt just nu, men ring mig i slutet på nästa vecka så får vi se!
Vad mer levererade mitt liv idag, jo jag och min fru var och handlade sedan var jag och hälsade på min granne och tittade på hans filmprojekt. Mycket intressant om Axvalla järnvägens uppgång och fall. Han talade om att Skövde började att planera smalspårigt när grannkommunerna redan byggt. Lite grann som nu " Vi ska titta på om vi kan göra något liknande Husqvarna planerat, kopiera Hollywood skylten och sätta den på bergskammen." Hollywoodskylten sattes upp 1923 och är 13,6 meter hög. Så om Skövde tänker i dessa banor så ligger det mer åt hållet, vad kostar underhållet? Måste bokstäverna vara så stora? Räcker det inte med en?. Skövde är en stad som politikerna inte har fattat att, man måste vara först eller störst för att få rubriker! Inte minst och snålast! Vill skövde komma på kartan ska de ta och sätta ljus på bärlinorna till tv-masten, och kröna den med en stjärna! Liseberg, släng dig i väggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar