söndag 20 november 2011

En söndag har passerat i mitt liv!

Söndagen kom och söndagen gick, dock inte obemärkt förbi. Vår grannes son och hans fästmö samt snart 3 månaders bäbis kom på besök. De var här i tre timmar, vilket jag verkligen uppskattade. Min son och hans flickvän kom också på besök, vilket också var uppskattat. Jag stod och tittade mig i spegeln förut, och konstaterade att jag var väldigt blek, nästan gul. Jag kommer verkligen att behöva den där ledigheten på Kanarieöarna om några veckor. Sen landade det en berömd tjäder på mitt bord, jag undrar om den är kusin med herr Bowmore? Vissa likheter finns, men mest olikheter, typ färg, smak, blended, singel,high, lowlander och doft. Men deras efternamn är gemensamt,  Whisky och att de kommer från Skottland. En liten fråga, jag var ute på Maxi och handlade i kväll, då stötte jag på en gammal arbetskamrat som sa: Tjena Ohlsson, kul att se att du fortfarande lever, hur är det? Vad svarar man då, ska man vara brutalt ärlig som jag brukar, eller ska man se det som en inledningsfras för ett samtal! Vilket är mest rätt? Sanningen eller ljuga? Med tanke på min inställning till hur jag lämnar Volvo, med rak rygg och röd tunga, vad tror ni att jag svarade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar