onsdag 26 september 2012

En bra dag utan smärta, bara trötthet.

Det är väldigt vad trött man blir på saker. Trött på människor som inte håller sina löfte. Trött på människor som ljuger. Trött på människor som talar sanningar som gör ont. Trött på enögda människor. Trött på människor som är negativa och som säger att du har fel, dock utan att kunna precisera vad som är rätt. Trött på hyckleri i form att att rättvisa är för alla, men mer för oss. Trött på analfabeter som låter sig ledas till slakt, med motiveringen att gud vill. Trött på ledare som leder sin befolkning till slakt med motiveringen att gud vill. Trött på våra ledare som drar ut på rokaden, snart kommer kungen vara blockerad eller i schack, och då är det för sent. Men framför allt, jag är trött på att vara sjuk.

Så det var dagens gnäll! Idag har jag rett ut lite problem med Actic, problemet med att jag är och inte är medlem i Actic. Det bästa av allt är att jag upptäckte det, påpekade det, de påstod att det var mitt fel, men det visade sig att det var deras fel. Jag bara älskar att ha rätt!!

Jag var i BUNKERN idag. För att hjälpa min bror med städningen, jag visade hur man skulle göra och han utförde arbetet. Ja jag vet, jag är en naturlig ledare. Massorna följer mig hela tiden.
Jag sände in en artikel och bilder idag till Hemvärnstidningen. En bunte ord och en bunte bilder, som jag hoppas ger mening till Rekryterings och medaljutdelningen i lördags( 22/9-12).Jag måste allt säga (Skriva egentligen.) att det var en förfärlig nedebörd! Kameran och Camcordern blev blöta, så pass att jag blev tvungen att plocka ur korten och torka av dem. Batteriena lika så! Det blev så blött att grejorna stängde ner. Camcordern formaterade minnet två gånger per automatik! Jag fick ett meddelande på skärmen : Oväntat fel minnet formateras. Inget att säga ja eller nej till, den bara gjorde det! Det är tur att man hade sinnesnärvaro nog andra gången, att dra ur minnet! Med hjälp av ett program jag har kunde jag rädda några filer och bilder.

Vi tittade på Ung och Bortskämd i kväll, efter tio minuter konstaterade jag att det är fel titel på programmet och att min puls stigit farligt högt av upprördhet. Tockna idioter! Jag lämnade fåtöljen och gick bort till datorn. Där handskas man med intelligens i burk form, och om något går fel är idioten bakom tangentbordet och felen går att korrigera. Ungdomarna på tvn är bortom all räddning!

The big bang theory är en helt underbar serie. Att se de förtryckta förtrycka, likt herren på täppan som alla andra också spelar. Jag känner en likhet i världspolitiken. Vi med vår intelligens och mentala försprång förtrycker jämlika. De med något sämre utgångsläge hånar vi och utnyttjar till vår vinning. De som i vår ungdom var de som hade övertaget, driver vi med och visar på ett mycket ointelligent sätt, att vi är förmer. De mobbade mobbar. De förtryckta förtrycker, fast här på ett jäkligt roligt sätt.
Oavsett vad ni tror, så är jag liberal. Men jag vet att all skriven text är en sanning, på så sätt som skribenten upplevt det hela. Det vill säga att min sanning behöver inte vara din.
Det handlar inte om trovärdighet utan tillförlitlighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar