måndag 15 oktober 2012

Sista badet i poolen för i år?!

Jag har skrivit här emellan också ,men valde att inte publicera detta, det blev för personligt. Sånt händer!

Sahlgrenska tur och retur!

Av sju kotor och sex diskar i nacken har jag fyra skadade diskar, alla ungefär lika skadade. Problemet för läkarna är att man kan inte stel operera alla utan måste välja vilka som ska fixas. Ingen är tillräckligt skadad för att pekas ut att det är just den som ska fixeras, så valet är att avvakta med sexmånaders intervall kontrollera hur det ser ut, och om det då blir värre någonstans, ja då är det där man ska "laga" först. Alla tyckte att det räcker med de problem jag har just nu, utan att lägga ännu mer börda på mig. Det är samma som "ännu längre" sjukskrivning!Och det är sant, det räcker och blir över med cancern. Nästa vecka ska jag ner igen, men den gången blir det om cancer och hur läget är där. Jag har inget hört så det är säkert helt lugnt!<http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Kroppen/Rorelseapparaten/Skelett-och-leder/>

Ett skepp kommer lastat!

Tics har nog alla, ni vet det där med att kolla om man låst dörren och sådant. Spasmer har några, kramp i tårna och sådant. Jag har fått ryckningar i en halsmuskel. Jag känner först hur muskeln drar ihop sig, för att sedan börja dra och släppa. Det är inte som ryckningar i ögat som ingen ser mer än du, utan så pass att skjortan hoppar! 
Skit samma, imorgon ska jag till jobbet, vara social i två timmar och sedan gå hem. så får det bli oktober ut, sen får man se! Jag hoppas att jag får börja att jobba snart igen, jag behöver det, men om min arbetsgivare vill det, det är en annan fråga. Jag tror att de är intresserad av min kunskap, men det finns ju yngre och friskare män än jag som går att lära upp. Yrkeskunskap är inte alltid ett behov, även om man önskar det. Jag vet att det finns personer som tycker att, "Ge mig bananer så kan jag få vilken apa som helst att göra jobbet! Alla går att träna till ett sådant jobb som du har!". Inget med detta, det är sant att alla går att lära upp till alla jobb. Allt är frågan om hur mycket det får det kosta. Alla är vi i början noviser, och vi tränas in i vår yrkesroll. Men vissa kunskaper måste förvärvas genom intresse för sitt arbete, och en vilja av att alltid göra ett bra jobb. Sådant går inte att köpa!! Inte på någon nivå!

Sista badet!

Mitten på oktober, snart har vår Amerika släkting åkt tillbaka till USA, God bless him! Badet ikväll blir nog årets sista i vår pool med 39°C. Det kommer att vara skönt men saknaden är redan stor fast jag inte badat och tömt poolen ännu. Men nu är det för dyrt att hålla den igång, pumpen går hela tiden. Så nu är det slut för i år, tack för denna gång, det har varit underbart. Vi ses till våren!
Bara som en förklaring: Tacket var till poolen! Jag kommer att forsätta att skriva min blogg! Välkommen åter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar