lördag 20 oktober 2012

Jag när en Ibanez i mitt hem!!

IBANEZEN!

Idag gjorde jag slag i saken, jag åkte upp till Musikverkstaden för att kolla efter en eventuell mick, som jag kan bygga in i min ukke. Frågade lite pris och så, sedan såg jag en uppenbarelse! Vilka kurvor, vilka linjer och vilket ljud! En Ibanez ukeleele med mikrofon inbyggd, och med en tuner också! Helt fantastiskt! Den är bara så underbar att spela på, så nu ikväll måste jag bryta för jag har lirat jazz och blues så mycket att jag nästan fått blåsor på fingertopparna! Den är så lättspelad! Okej, jag vet att det låter som om jag är något av Segovia på ukke eller så. Bara som upplysning, det är jag inte! Men jag spelar hellre än bra och tycker att det är kul, och det är det viktigaste för mig. Kom ihåg, jag har bara spelat sedan i julas, när jag fick min första ukke av min son och hans flickvän i julklapp, Tack ni har fått mina tankar på andra spår många gånger utan att förstå att ni är orsaken till det, med hjälp av Korala!

En Toyota till!

Efter att letat och letat så hittade jag den, en annan bil till min dotter, en Toyota Avansis Turing. Prislapp, ja den kostar också pengar, inget är gratis. Så nu ska äntligen Rödafaran förflyttas till annan ägare eller de sällan jaktmarkerna för fordon. I detta bilköp har jag också gjort helt klart att det följer inte med några bidrag med bilen, utan alla framtida kostnader bärs av henne själv. Det vill säga, om bilen behöver service eller reparation, ska hon fixa detta själv, utan min inblandning. Inte ekonomiskt, inga råd, inget Pappa fixar! Utan DOTTERN med eller utan pojkvän fixar själv, annars får den stå. RAV4 är ej till utlåning längre!!

Ett tak blir till!

Sonens gamla rum har varit på åtgärdslistan länge, ja ända sedan de, han och hans fästmö, flyttade härifrån. Men på grund av cancerskiten blev det bara ett förvaringsutrymme. Tills möbelmässan i Tibro, då vi beställde en ny soffa med leveranstid på 6-8 veckor, och tiden går fort.
Rummet tömdes med en rasande fart och hjälp, som inte var rasande utan väldigt trevliga. Garderober skruvades isär och förflyttades till annan plats. Bäddsoffan hamnade på Blocket. (En bra bäddsoffa för övernattning, en femhundring) Taket åkte ner, ja det var spännpappstak med hål efter bollar! Eftersom undertaket är av spånntat virke behövs inget fackverk utan det nya taket skjuter man fast direkt. 
Så med hjälp kom det nya taket upp på tre dagar. Tre dagar, tänker ni! Ett stort tak! Inte, det är bara så att jag orkar inte ens visa och instruera längre än två, två och en halv timme per dag. Sen är jag kaputt resten av dagen, och har blivit tvungen att äta extra morfin. Så jag kämpar på, jag försöker verkligen att bli frisk, men en sak är helt säker, jag orkar inte både jobba och träna samma dag. Jag försökte och blev liggande med spyattacker hela dagen efter, som man vore bakis!

Fönsterbyte, igen!

Jag bytte till Mockfjärd i fjol och måste säga att jag är väldigt nöjd med detta val. Arbetet är bra gjort, det är bra grejor och allt så. Men det blev en liten miss, när jag pratade dörröppning som skulle vara handikappsanpassad, alltså 85-90 centimeter brett. blev det något fel. Om det blev när försäljaren skrev måtten, eller om det blev när snickaren kom och kollade måtten vet jag inte, men säker är att någon skrev ett mått på 90 centimeter med karm. Vilket är samma sak som ett för litet hål och det är inte handikappsanpassat. 
Nåja, efter jag upptäckt felet sa jag till direkt och det skulle åtgärdas. Då hittade någon cancern i min kropp och jag bad dem att vänta till våren, efter behandlingarna och så. Jobbet var ju redan gjort, jag hade en dörr, som visserligen var för smal, men den satt ju på plats så det var ingen ko på isen så att säga. Sen i våras efter överenskommet datum har jag ringt ungefär två till tre gånger i veckan för att få bytet gjort. För en månad sen kom bekräftelsen på att dörr och fönster var på väg, ja de skulle tillverkas förs bara. På måndag kommer en dörr och ett fönsterparti till dörren. Det enda jag nu har kvar är att få hit snickarn som ska göra jobbet, sen är det klart och de kan ta med sig skylten när de åker.  Vad har jag lärt mig av detta, jo följande. Om man har ett sådant stort jobb gjort och inte är nöjd med resultatet, då ska man prata med länstyrelsen och sätta in betalningen hos dem, före angivet sista betalnings datum. Sedan ringer man leverantören av arbetet och meddelar vad man gjort och varför. Detta gör att man behöver inte vänta ett helt år på att få ett fel åtgärdat, för alla företag vill ha sina pengar så fort det bara går, så då strular de inte på samma sätt.
Jag måste upprepa det igen, JAG ÄR NÖJD MED MOCKFJÄRDS FÖNSTER, inget annat om det, det är resten som strulat. Om det var snickarn eller försäljaren som klantade sig vet inte jag, men jag beställde handikappsanpassat det är säkert, och försäljaren har aldrig nekat till detta, det stod i hans anteckningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar