torsdag 2 februari 2012

Många delar på ett järnspett!


Snart är denna dag slut, och imorgon ska jag tillbaka till Göteborg på en visit allá 30 minuter å sen tillbaka till Skövde för helgen. Resandet är jobbigt men så är det, sen är det att vila i helgen för att åka igen på måndag. Men jag satt här och lyckades att fånga ett ögonblick när barnen var små, se lyssna och njut. Jag försöker komma ihåg att inte glömma, men det är ju lite svårt när man har glömt vad man ska komma ihåg att inte glömma. Det är ungefär som när man varit och festat. Man vet att man gick i väg för att spela poker, helt plötsligt vaknar man till för att någon puttar på en och säger, nu är det din tur. Man tittar på sina kort och säger par knektar med självsäker röst. Alla stirrar på dig och ropar samtidigt FINNS I SJÖN!!! Det är då man vet att man har glömt att komma ihåg det man inte fick glömma. Man har alltså ingen aning om någonting! Man vet inte var man är, man vet inte vad man gör, och man vet inte vad man har gjort! Det är då man ska ställa sig upp och säga, jag tar ett varv runt kvarteret, tror ni att jag blir insläppt igen när jag kommer tillbaka. Eller som en person sa till mig efter ett besök på HUSAREN i Skövde, när jag frågade varför han hade skrapat sönder byxorna på knäna och ett jack i pannan. Det gick ju inte att vara kvar där, alla var ju så fulla att de låg ner, så jag gick hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar