onsdag 1 februari 2012

liten Tuva äter stora lass, om hon får för mormor!

Frukost, och jag stötte på en mormor som jag bara måste skriva om.
Jag- Hej och god morgon! ännu en skön dag för nya äventyr!
Mormor--
Tuva(som är en liten flicka på 4 år, hennes lillasyster ligger på sjukhuset)- Godmorgon.
Mormor till Tuva -Vill du ha skinka?
-Nej, jag tycker inte om skinka.
Jag till Tuva- Det är inte skinka, det är kalkon!
Tuva- Ja det...Mormor bryter in  innan hon hinner svara färdigt- Du tycker väl inte om kalkon heller, eller hur?!
Tuva - Nej.
Mormor - Så du får marmelad, det tycker du är gott.
Tuva- Mm, ja.
Jag till Tuva- Det finns kräm, jordgubb, hallon, aprikos så kan du blanda om du vill.
Tuva- jaa.... Mormor bryter in och säger - Du tycker väl bara om hallon du!?
Tuva tittar på mig, sedan lite i bordet och säger- Ja, jag tycker bara om hallon jag.
Hela frukosten utspelade sig på samma sätt. Allt som kom från alla till Tuva som förslag, och försök till att prata med Tuva, avbröts och ändrades av mormor. Stackars barn, det är väl bra att mormor ställer upp. Men måste hon behärska barnbarnet som en hund, för om känner att det är en belastning. Ja då får väl hon prata med sin dotter istället.
Fast vad vet jag, hon har kanske en sjukdom som gör att hon vill behärska världen, fast den inte bryr sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar