onsdag 25 juli 2012

Min hjärna spinner!

Jag sitter och funderar lite så här på kvällskvisten och slötittar på Discovery. Det är då Det slår mig, Vi lever på en jord med ett magnetfält. Magnetfält används för informationsförflyttning. Vi sänder elektriska signaler som skapar störningar i det globala fältet som dessutom är mätbara. Om varje människa fick en tänkarhatt som uppfinnarjockes, kan vi förmedla oss till varandra via det globala fältet. Helt logiskt borde jag kunna förmedla mina tankar via en "tänkarhatt", till en vald mottagare som jag vet frekvensen till. Ingen telefon behövs längre, Googles översättare blir onödiga för vi kan kommunicera via tanken. Varje elektrik impuls skapar ett magnetfält. Kring varje elektron finns ett magnetfält. Man kan idag via att lägga en spole kring en ledare avläsa det elektriska fält som passerar ledaren, vilket innebär att man borde kunna avläsa tankar eller överföra den via en "spole" kring ledaren/hjärnan. Ett rum som formas via en tankemässig "spole" /faradays bur eller liknande, borde då kunna avläsa alla tankar som finns i rummet, då tankar är elektriska impulser i vår hjärna. Min tanke borde kunna färdas via det globala magnetfältet till vem som helst eller känd person. Med andra ord, telefonen kommer att försvinna för vi kommer att kunna läsa tankar och sända tankar till vald person.  Svindlande tanke, tänk om alla tänker till samma person, vad händer då med dennes hjärna? Utvecklas denne eller dör den hjärnan? Finns tekniken redan via tankeövervakning?
Discovery är en kanal som får en att tänka utanför boxen, fler personer borde pröva med att se på denna kanal och prova att släppa på spärrarna i hjärnan. Låt tanken flöda fritt och du kommer att bli friare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar