måndag 28 januari 2013

Idag är jag stark! Idag är "Mitt" VOLVO starkt!

Jag jobbar numera för VÄRLDENS största lastbilstillverkare, och jag är stolt för det! Nu är det vi som är ledaren, det svenska VOLVO. Inte Toyota, inte Mercedes, absolut inte Scania, utan VOLVO! Det vi gör är vad resten av branschen tittar på! De tittar på den svenska arbetsmetoden, med delat ansvar och egna beslut i sitt arbetsområde. Tankarna om att måna om arbetaren, för det är han som skapar pengarna till ägarna, inte de låga kostnaderna. Volvoandan! Hur Volvo ta om hand sin arbetskraft och ser till att de trivs, för det är då de producerar mycket och till bra kvalité! Det är NU Volvo har Chansen att visa på utveckling och framtidstro, det är nu man kan skapa och verkligen göra VOLVO till nummer ETT!! Jag tror på "mitt" företag, "mitt" VOLVO! Hoppas bara att mina arbetskollegor och chefer gör det samma, för det är nu vi skapar framtiden!

Har jag rätt eller har jag RÄTT?

Ny bil, det är underbart. Jag har faktiskt spolat av den två gånger redan, så att saltet inte ska skada lacken! Konstigt, jag har alltid haft inställningen att man kör med insidan och att färg inte har någon betydelse. Man kan ju undra om man använder samma tankesätt som veganer, blir man rasist om man föredrar ett visst märke före andra, på samma sätt som man blir mördare om man äter kött?! Så länge man inte dödat en människa, kan man inte bli mördare, trots att man slaktar djur! Vargar upprör ju samerna och andra också. Man menar att vargen dödar så många renar per år, så att skyddsjakt är nödvändig! Stackars lokförare, de har under 2011 dödat 400 renar under de två första månaderna, så när börjar skyddsjakten på dem? Det jag inte förstår är att någonstans mellan 45 - 60 tusen renar dödas varje år, Lodjuret står för cirka 60% Järven 13%. Övriga 27% delas mellan trafik, björn och varg. Av dessa dödade så står björnen för mer än hälften trots att de bara dödar den varma tiden på året. 5% dödas av tåg och bil vilket gör att cirka 8% av renarna dödas av varg.Hur många procent av renen som dödas av nedfallande is från vindkraftverk finns det ingen statistik på, men snart blir det väl skyddsjakt på dessa också för de dödar ju djur över hela landet!

Vems åsikter har du idag?

Den fria viljan spelar oss ett spratt, för vi väljer sällan själva. Jag påstår mig vara liberal, jag har läst andras skrifter, manifest, böcker och texter, sedan har jag beslutat mig för att jag är liberal. Sedan kommer man då och ska välja ett parti att rösta på, varje val gör jag samma sak. Jag kontrollerar vilket parti stämmer bäst med mina åsikter. Jag gör tester på nätet, jag läser om allt som lovas och tittar på vilka som lovar vad. För jag vill inte välja fel! Sedan vet jag av erfarenhet att mycket av små partiers inställningar och mål, förhandlas bort till förmån för det större partiet. Detta är en orsak till att jag är liberal, man ska som majoritet driva igenom beslut som även gynnar minoriteten. Man ska ta hänsyn till minoriteter i alla beslut. Med blockpolitik så får ett parti stöd av flera små, så pass att de klarar att få makten, sedan är de små bara besvärliga ryggsäckar.
Varje dag läser jag nyheter över hela världen, jag försöker att vara objektiv, jag försöker att se alla parter i ett problem. Jag tar deras roller och försöker att tänka som dem, självklart från "mina" åsikter och erfarenheter. Sedan tänker jag hur kan detta påverka mig och mitt liv? Där efter tar jag ett beslut om vad jag tycker.
Jag tittar på nyheter, filmer, serier, vetenskapliga rön, debatter och ibland även idrott. jag läser tidningar, böcker och tittar på "nätet". Från dessa inputs skapar man tankar, och som man använder som referenser i samtal och diskussioner, i hemmet, på jobbet, i föreningen och i affären, Jag tar mängder med helt automatiska beslut från dessa inputs, och jag bildar min dagliga uppfattning på samma sätt.
Så frågan är Vems åsikter har jag idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar