söndag 11 november 2012

Kysst av döden!

När jag kollade på Så mycket bättre i kväll så föll den dit, pusselbiten till min första tatuering. En kyss av döden! På mitt bröst över mitt hjärta ska min påminnelse av att jag är en överlevare sitta! Ok, min sort är kanske inte den farligaste, men faktiskt så dör nästan 30% av just min typ. Ok, men jag är ju en 70%-are. Förvisso, men under hela en månad, 16 november ifjol till den 22 december så visste inte jag ens om jag skulle få uppleva en jul till. Under en månad skulle jag kanske snart dö! Min tro på sjukvården var så skakad efter att två gånger fått beskedet att min metastas var ofarlig, och att de inte kunde lokalisera modertumören, gjorde att jag tvivlade på allt. Mitt liv var snart slut!! Så, jag är kysst av döden, och lider av dess konsekvenser. Jag skakar oftast till och får svårt att prata, varje gång den månaden kommer på tal, jag känner hur det snörper till i bröstet och hur tårarna stiger. Det krävs en stor kraftsamling och fokusering för att inte gråta. Det har snart gått ett år nu sedan beskedet, fortfarande mår jag dåligt, fysiskt och psykiskt. Rösten bär knappt vissa dagar när de pratar om cancer på teven, jag blir så illa berörd att jag börjar att gråta. Cancer galor är väl kul, de drar in pengar till forskningen, vilket är skitbra. Inget snack, bara bra! Men om jag mår på detta viset, då bör väl de flesta andra cancerdrabbade må ungefär lika som jag,eller?

Min Brorsa och jag.

En kväll som denna är skön. Jag och min fru, Min bror Mats och hans fru, var på offentligheten för att avnjuta lite filé, pizza, ribbs, öl, kaffe, jäger och vin. Mycket roligt, och trevligt! Det bästa var att förutom hur mår du brorsan? så var det inget snack om min sjukdom. För detta är jag tacksam, jag kände inte för att gråta på restaurangen. Så vi pratade om andra, Svizze, du har en på G efter din kommentar på FB om bilkörning i halt väglag! Fast det var som vanligt bröderasnack, kul trams som bara vi förstår. Lastbilar, EU och Volvo var också på tapeten. Lite kulor och krut var också med, fast inte i kemiskform utan mer i verbal! Ni förstår hoppas jag, att vi inte planerade varken rån eller attentat, utan lite mer svavel och jäklar anamma angående suspekta individer, med tvivelaktig bakgrund både gällande moral och politik. För en del av oss är faktiskt födda av födsel och ohejdad vana!

Överallt, hela tiden.

Hemvärnet ordspråk borde vara "Överallt, hela tiden", eller snyggare på latin "Ubique, omni tempore!".
Hemvärnet är med mig överallt och hela tiden, men tyvärr har det också kanat ner på min tio i topp lista, precis som mitt VOLVO. Något som tagit deras platser är tyvärr cancern, den har grabbat tag i topp placeringen och håller ordspråket levande i min hjärna, Ubique, omni tempore, Överallt, hela tiden.
Mitt "JAG" har klättrat, tillsammans med min fru och våra barn. VI,vi har nu passerat både Volvo och Hemvärnet. "Hälsan" har tagit en betydande plats före "Ekonomi", och håller den tillsammans med "Att leva NU!". "Resa" är också före "Hemvärnet" och "Volvo", "Glädje" även den är före. 
  1. Cancern
  2. Jag
  3. Min fru
  4. Cancern
  5. Våra barn
  6. Vi
  7. Cancern
  8. Hälsan
  9. Cancern
  10. Att leva nu
  11. Cancern
  12. Ekonomi
  13. Cancern
  14. Resa
  15. Glädje
  16. Cancern
  17. Volvo och Hemvärnet
Egotrippad?! Kanske det! Men min lista ser ut så här just nu, mitt liv ser ut så här just nu! Mina tankar ser ut så här just nu! Just nu är det Cancern och jag! I en framtid vill jag att det ska vara min hustru, våra barn och jag! och innan det ska det vara JAG utan Cancer! Två kontroller OK. Om nästa också är OK, då är jag hemma, då blir resten av undersökningarna formalia. Detta ser jag fram mot! Då kommer det att bli JAG som håller första platsen och allt som börjar på C åker av listan!

1 kommentar:

  1. Ser fram emot din nya lista Micke!
    Och din tatueringside´var inte dum alls.. :)

    SvaraRadera