söndag 9 december 2012

Många delar på ett järnspett!

Men kom igen då! Om ni bara visste vad jag vill att det vore så enkelt! Men ta i då! Med vadå? kroppen skriker redan! Du måste försöka hårdare! Hur i hela friden ska det gå till när kroppen kopplar ifrån om jag försöker för mycket! Jag har slutat med morfin, det är bra. Jag har slutat med illamående piller, det är också bra. Men min kropp vill för sjutton gubbar inte sluta att värka. Axlar, rygg, nacke, händer, knän, tunga och hals, allt värker hela tiden. Men jag förstår att jag kan inte tjata om detta, för det är gammalt, och omgivningen tycker precis som jag, men kom igen då! Men ta i då! Försök hårdare! Bli frisk någon gång så vi slipper tjôtet!

Att hjälpa en vän.

Jag har en vän, som varit med om detta längre än jag, tuffare än jag, och hårdare drabbad än jag. Hur gör man då? säger krya på dig, när man förstått att det inte går? Struntar i personen, för att man inte vet vad man ska säga? Jag fattar att man tror på ramsan som gäller reklambranchen, Syns man inte finns man inte! Men det gäller väl inte för vänner, hoppas jag? Om ni vet att ni ska dö, för det ska ni, så prata om något annat än döden, då blir inte konversationen så jobbig, enkelt eller? Om jag känner för att prata jobb, då gör jag det. Om jag känner för att prata sjukdomar, då gör jag det, svårare än så är det inte att prata med en vän. Man gör som man brukade innan vännen blev drabbad av vad det nu kan vara, sorg, sjukdom eller taskig ekonomi. Men man besöker sin vän, precis som vanligt, och pratar med vännen precis som vanligt, följer samtalet precis som vanligt, drar sina taskiga skämt precis som vanligt och dricker kaffe, precis som vanligt. Så hjälper man en vän!

Musikaliskt möte!

Vi var och såg Hemvärnets musikkår spela julmusik. Jag blev besviken, tempot var lågt och endast tre marscher, varav en var tomteparaden eller som den egentligen heter "Marsch militare No1". Nä, det påminde mer om Frälsningsarméns julmusik, än Hemvärnet.
Miss Li, en människa jag endast hört på radion ibland och när vi var iväg och lyssnade på Winnerbäck, annars aldrig. Nu med tv-programmet "Så mycket bättre!" har jag hört och lyssnat på Denna Dam och blivit imponerad. Gissa vad jag oftast lyssnar på just nu? 
Spela lite spel då! Passa på när du ändå är hemma! Ja det kommer jag att göra då jag har tillgång till en "BRA SPELSIMULATOR"annars känns det som det kvittar! Så vad gör jag med min tid? Jo, jag vilar, spelar på min uke och försöker att sjunga. Problemet är att när jag sjunger måste jag ha hörselproppar för det låter så hiskligt illa, och då hör jag inte vad jag spelar. Så då skiter det sig också! Så nu försöker jag att lära mig mer notspelande än ackord, för då hörs melodin och inte bara rassel rassel rassel!Stomp stomp stomp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar