tisdag 21 augusti 2012

Doktorn ringer!

Jag mår bra, jag har lite ont i nacken, axlar och rygg. Jag har svårt att ställa mig upp och jag blir fort trött. Jag är femtiotre år, men min kropp känns som om den vore hundra. På en skala 1-10 mår jag just nu 8/9, det vill säga, väldigt bra med tanke på omständigheterna. Så idag blev jag tvungen att vila mig en stund efter ett mindre äventyr tillsammans med min son. Efter att jag sovit en 10/15 minuter blev jag väckt av telefonen. Det var en av mina läkare som talade om, först den bra nyheten. Jag citerar: Du, det är ingen spridning av cancern i nacken! Jag: Ok, finns det någon annanstans då? Han: Nej, du har bara ett diskbråck där!
Sedan förklarade han vidare att förutom diskbråcket i nacken så hade jag uttorkade disker, lite längre ner i ryggen. Sedan har jag ytterligare ett diskbråck i ländryggen, ungefär där en kota saknar ett utskott.
Jag kommer att bli kontaktad av ortopeder för vidare behandling om de anser att det behövs. I vilket fall som helst så ska sjukgymnastiken kontakta mig.
OK, shit happens! Men jag hade ingen cancer spridning i nacken, och ingen annanstans heller efter vad de kunde se. Men jag ska på röntgen igen om en tre veckor ungefär, och då för att specifikt röntga halsen och tungan, sedan har jag ett halvt år till, till nästa röntgen. Men fru föreslog att vi skulle göra påslakan av mörkläggningsgardiner till mig. För hon kan inte sova när jag lyser upp rummet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar