fredag 13 september 2013

Att så mycket kan gå fel på grund av ett fånigt problem!

Tack mamma och tack pappa! Tack till mina producenter och regiassistenter! Tack till alla som varit med och skapat mitt liv, för vad skulle jag varit om det inte vore för dem?
Jag trodde ett tag att jag förlorat min blogg! Tänk! Hur återskapar man en blogg man skrivit i två år? Hur hittar man tillbaka när Google+ trasslar till livet?! Jo, man sätter sig och tänker, tänker på hur det var när man bestämde sig för att visa sina tankar och liv för alla som orkar läsa. Jag vet att jag är medioker i en del saker, en medelmåtta i mycket, men jag vet också att jag är grymt duktig på ännu mer, och oslagbar på vissa saker! För jag är som många andra, för att inte säga de flesta, en normalfördelningskurva! Man har en trög start, en bred pik och ett vasst slut! Men jag vet också att det finns binära personer, grymt duktiga eller grymt kassa. Etta eller nolla så att säga! När det gäller att komma ihåg saker, så har jag ett problem som hänger ihop med att jag inte är speciellt långsint. Jag glömmer fort sådant som endast stör min sfär, sådant som orsakar störningar i mitt kraftfält så att säga. Men jag har min svarta bok! Den är egentligen två, en mental och en fysisk. Jag skriver upp vissa saker med regeln 7S, Stund, ställe, styrka, slag, sysselsättning, symbol och sagesman. Detta är för att jag inte ska behöva använda min hjärna till skit som stör! Sedan har jag de mentala anteckningarna, de som jag knyter till person och grad av oförrätt. Det är sådant som vaknar när hämnden serveras kall och planerad. När jag får tillfälle att komma ihåg via en händelse eller person, och jag kan verifiera via min svarta bok(Fysisk) att "larmet" stämmer. Då inträder "Svinhugg går igen!", fast för det mesta så ställer jag mig frågan "Till vilken nytta?" och kan konstatera att personen bör få en chans till, men då gäller ALLTID " En gång är ingen gång, men två gånger är två gånger för mycket!". Blir det en 2:a, då blir jag grym!!!!!

Politik!

Jag känner för att ibland skriva politiska inlägg här, mest för att jag är arg eller irriterad på något, oförrätter eller sådant. Men jag har bestämt mig för att låta bli att vädra mina politiska åsikter, för det handlar inte om politiska beslut när det gäller min färd tillbaka till livet, utan endast mina beslut, mina val och mina anhöriga. Hur det går i valet skiter min cancer och följdfel högaktningsfullt i!

Återbesök.

Jag har varit på kontroll! En vecka innan, ungefär, och några dagar efter mår man dåligt. Innan är man rädd för vad läkaren ska säga! Även om man känner att det borde vara okej, men som jag började min blogg, "Med min erfarenhet kan jag säga dig att du har inget att oroa dig för!" det är detta jag oroar mig för! Dagarna efter är man arg på insinuationerna med att man är missbrukare av mediciner! Man är arg för missförstånd och man är arg för att man inte riktigt har förstått att man är okej ett halvt år till! Jag har verkligen jobbat med att ta bort mina smärtstillande mediciner, allt morfin är borta, all antidepressivt är borta! Allt detta utan hjälp från vården! Jag har minskat mina smärtstillande till en bråkdel, men jag äter fortfarande alvedon och citodon! MEN JAG FÖRSÖKER ATT SLUTA!!!! Att bli ifrågasatt på hur jag kan klara mig så länge utan att få extra recept från dem är kränkande! Det känns som om de inte tror på mig när jag säger att jag försöker att sluta! Jag vill börja att jobba 100% igen, men jag vill också klara av fler saker per dag än att jobba, sova, äta och sova. Så jag har förstått att jag inte kan kräva för mycket av min kropp! Mentalt är det inga problem, men fysiskt så strejkar kroppen vid överbelastning. Jag har inte fattat att när jag sitter och somnar under ett samtal där jag är en av initiativtagarna, då har man nått ett stadium som kallas ÖVERansträngning! Jag har nått en gräns, en gräns som jag måste se larmen för innan jag är där! Jag måste, måste ta det lugnare. Hjärnan är återställd, men kroppen fuskar!!! Det borde finnas en app för detta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar