måndag 15 juli 2013

WoT !!! Nu är man där igen!!!

Orsaken att jag slutade med spel är att jag fastnar! Timmarna bara rinner iväg och allt man har tänkt att göra förblir ogjort! Man blir ett av spelets figurer så hårt att allt annat försvinner. Efter någon timme eller så börjar man att få kramp och värk. Man behöver gå på toa men man ska bara spela färdigt en omgång till!!! Orsaken till att jag slutade med att spela var just detta, man blev en del av spelet och man känner tillfredsställelse av att utvecklas och att vinna. Men det är bara där man blir bättre, mer uppmärksam, snabbare på förändringar och snappar upp taktik. I verkligheten sitter man vid ett skrivbord  är ouppmärksam och svär. Det är nog dags att ta avstånd igen, fast jag ska bara spela färdigt först!

Vilken uppgift har en koordinator?

Jag trodde att sjukhuset hade koll på tid och plats, de har ju tillsatt en person för just detta ändamål! Ändamålet att JK- Neurokirurgin - Röntgen på Sahlgrenska och röntgen, Öron näsa hals i Skövde ska hålla ordning på vad som gjorts och vad som ska göras. Tider, platser, journaler och journalanteckningar allt sådant så att jag inte ska behöva fundera på detta. Men nu vet jag bättre, det är tydligen mitt jobb som patient att fixa, ordna och dona för att få allt att fungera. Varför har de då en koordinator anställd? Jag kan ju göra jobbet bättre själv, tror jag i alla fall! Men det är förbaskat jobbigt att hålla ordning på läkare i Göteborg, KSS och vårdcentralen samt allt de har sagt. Jag får väl försöka reda ut detta i morgon.

Semester, en tid för att förstöra alla förhoppningar och drömmar!

Jag sitter och äter torkat renkött. Vilka minnen det väcker, man kan ju knappt tro att det är sant, för det var så länge sedan sist. Fjällvandring på skidor med renkött, leverpastej och öl i packningen! Snöbivack, och ja jädrar vilken frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar