söndag 15 april 2012

Att vakna med knarr!

Väckt vid morgon tiden, utan att det var i svinottan av att det var något stelt och styvt som knarrade när jag vred på mig i sängen. Jag hissade upp sängen till sittande läge i hopp om att det skulle släppa. Jag tog tag i bordet med ena handen och huvudet med den andra och vred från varandra, tills det sträckte ordentligt. När jag sedan släppte taget lät det från nacken som om det vore en gammal ladugårdsdörr som rörde sig i vinden, ett långt utdraget knarrande som slutade med en knäpp. Sedan pös det som en smygpunka på cykeln, ungefär som om det smet in eller ut vätska från någon av diskarna i nacken.
Frukost och en morgonpromenad, sedan satte jag mig ned  för att känna efter, utifall jag får frågan menar jag, hur mår jag idag? Välling fortfarande genom sond, men jag kan äta bredvid och försöker att göra detta upptill 70-75%. Jag kan dricka utan sond till 100%. Blir fort torr i munnen, så på en gångsträcka på 1,5km måste jag stanna och vila och dricka två gånger, inte på grund av törst utan att jag blir torr i munnen.
 Värken då? Jo den kommer och går, jag har minskat ytterligare på morfinet så jag tar extra doser oftare men den totala mängden är mindre.
Hur känner jag mig totalt i dag på en skala 1-10 där ett är skit och 10 bra, ja då är det en 10:a. Självklart kan jag må bättre men det ingick inte i skalan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar