tisdag 7 maj 2013

Tegelbacken 1903 vs. 2013

Jag vet inte om man ska bli besviken eller förbannad, men nog upprör bristerna i försvaret mig. Jag har varit medlem i FvRF i över 40 år och känner mig sviken av vår regering. Jag har gjort värnplikten i Flottan, utbildat mig till MC-ordonnans i FMCK och varit aktiv i Hemvärnet i över 20 år. I hemvärnet har vi lagt 10 tusentals timmar på eftersök, brandbekämpning, översvämningar och annan hjälp vid katastrofer! I princip har jag i hela mitt liv ställt upp för mitt Sverige. Jag har varit med i Hem och Skola, kyrkofullmäktige, kommunfullmäktige, och diverse andra föreningar. Jag har visat mitt stöd som medborgare i riket! Jag började att jobba när jag var 15 år samtidigt som jag studerade! Jag har varit en god skattebetalare som har utnyttjat systemet väldigt sparsamt! Men NU är jag förbannad! Nu är det nog! Nu går jag till Tegelbacken också!!

Hur mår du nu, Mikael?

En ärlig fråga, kräver ett ärligt svar. Så, jag vet inte riktigt. Delar av min kropp sviker mig när jag behöver dem som bäst. Jag har ständig värk i tungan, halsen, axlarna, ryggen och från olika leder. Ibland höger knä och ibland vänster hand, och så vidare. Idag på morgonen mådde jag bra, jag såg med tillförsikt på mötet med VH, HR, AL, SK och IFM. Mitt under mötet kändes det som om jag var på väg bort, bort från Volvo. Mitt VOLVO! Ett andra hem som jag tillbringat runt 66000 timmar på. VOLVO min andra fru, det verkar som hon vill skiljas, den känslan fick jag. Man försöker skaka av sig föraningarna och tecknen genom att säga till sig själv att man bara inbillar sig. Vilket är det troligaste, att man inbillar sig alltså. På samma sätt som att jag skulle dö av cancern. 
Så, Mikael hur mår du? Svaret är nog egentligen, inte helt ok men på bättringsvägen.

Märkliga debatter!

En natt jag drömde att jag satt och debatterade om Sverige var utsatt för ett yttre hot. Vändorna blev många i debatten och slutade för att jag såg en fundamentalist framför mig! Lite skrämmande, det finns människor som tror och vill påskina att allt elände som drabbat världen är USAs fel, eller EU, eller judarna, eller svenska regeringen. Alla argument denne motdebattör lade fram menade han bevisade detta. Hans länkar gick till märkliga tal som han anförde som bevis eller gamla propagandafilmer. Det bisarra i det hela är att han är inte ensam i detta. Det finns fler av hans sort som påstår att kondensstrimmorna efter flygplan på hög höjd är nervgifter som CIA sprider ut. Eller att ingen har varit på månen. Vi lever visserligen i en galen värld, men ack så många galningar! Jag hoppas att det bara var en dröm annars," ve oss människor, bäva av skräck den sjunde ryttaren kommer att låta oss bada i vårt träck! Ve oss människor ve, böj edra nackar och be! Be om försoning, be om fred, be för edra liv för vilka Jesus led!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar